Дистанційне навчання Музичне мистецтво 4 клас

22.04.2021

Добрий день,
мої хороші!

Розпочинаємо
з вами урок у дистанційному вигляді

Тема нашого
уроку : Музичні пейзажі.

Мета Ознайомити учнів з природою у музиці.

Сьогодні на  уроці,
мої ви  хороші ,ознайомитесь з  матеріалом за посиланням. .

Ознайомитесь з романсом »Захід сонця» за посиланням. ,

А також прослухайте музичні твори за посиланням  .

                     
Тож розпочинаємо урок. І розпочну я його з  уривка вірша

                                                              
Тихий вечір, неба шати.

                                                              
     Повне все спокою.

                                               
                       Вийшли з місяцем гуляти

                                                                
          Зорі над 
рікою .

                                                                                        
П.Засенко

Захід сонця вживається у нашому житті , як природне явище
:

                      
Захід сонця або захід Сонця — зникнення світила за горизонтом. Захід
Сонця часто яскравіший, ніж його схід, з яскравішими червоними і помаранчевими
відтінками. Це пов'язано з тим, що упродовж дня сонце нагріває поверхню Землі,
зменшується відносна вологість і підвищується швидкість вітру, що призводить до
того, що пил піднімається в повітря. Проте, відмінності між сходом і заходом
Сонця можуть у деяких випадках залежати від географічного положення
спостерігача. Час заходу змінюється протягом року і залежить від географічної
широти, географічної довготи і висоти над рівнем моря точки спостереження. В
Північній півкулі на північ від північного тропіка місцем заходу з дня весняного
рівнодення до дня осіннього рівнодення (тобто з березня по вересень) є
північно-західний квадрант, а в іншу частину року — південно-західний квадрант.
В Південній півкулі південніше південного тропіка місцем заходу з дня весняного
рівнодення до дня осіннього рівнодення (тобто з вересня по березень) є
південно-західний квадрант, а в іншу частину року — північно-західний квадрант.
У день рівнодення захід відбувається майже точно на заході для спостерігачів у
всіх точках поверхні Землі, відмінних від полюсів. Тривалість заходу залежить
від кута, під яким Сонце торкається горизонту. При куті руху Сонця до горизонту
90° тривалість заходу становитиме близько 2 хв. 6 сек — 2 хв. 10 сек залежно
від пори року (з врахуванням рефракції сонячних променів — дещо більше). В
крайніх північних та крайніх південних широтах, коли Сонце торкається горизонту
під гострим кутом, тривалість заходу може сягати роки.

              Захід сонця композитори різних часів виражали у своїх
музичних творах., а також створювали пісні. Але не тільки цій тематиці були
писвячені пісні, музичні твори, але наукові фільми та мультфільми, художники
малювали картини ранку ,вечора, як сходить сонце, як воно заходить, та інші
цікаві моменти пов»язані з природою, що і носять назву пейзажі.Але існують
імузичні пейзажі  з ними ви сьогодні  і познайометесь.


               Більш детальну інформацію , ви отримаєте переглянувши
відео матеріали за посиланням.

                                                                                           Матеріал для ознайомлення

https://www.youtube.com/watch?v=5xKB28oxIEY  музичні 
пейзажі

https://www.youtube.com/watch?v=myecDkMQPpI
Гріг» Захід сонця» романс

h?v=kQK0Shttps://www.youtube.com/watcmgDoUs
для розучування романсу «Захід сонця»

https://www.youtube.com/watch?v=kQK0SmgDoUs

https://www.youtube.com/watch?v=neztm8ech0w
 текст романсу» Захід сонця»( карооке)

Для слухання

https://www.youtube.com/watch?v=BbRkDAaW9Tk
«Баркароли»  із циклу «При року» П Чайковського

https://www.youtube.com/watch?v=I_hDlCfQUFE-
«Баркарола» М.Лисенко

https://www.youtube.com/watch?v=HSXV1iKVNEQ
мультфільм  Гріг Ранок


Настав час відкрити свої зошити та записати  романс» Захід сонця»

                                                              » Захід сонця» Находить тінь, і день пройшов , і згасло світло в лісі.

Багрянець золотом упав , на землю тьми завіса.

В вечірній тиші чарівній беріз шипочуть віти...

На землю знов приходять сни, над світом віють мрії.

 

Як сумно з нами день прощавсь,

в тривозі гори спали, закрили квіти пелюстки

І птахи замовчали.

Завмерла далина і жде,

Вся плачучи росою,

Що швидко сонце зникне десь

за смугою ясною.

На цій веселій ноті і закінчився наш урок..

Дякую за роботу!

До зустрічі!

→ http://songpros.ru/12/muzEdvard-Grig/tekst-pesni-Zahid-sontsya
текс тпісні




14.04.2021

Добрий день, мої хороші!

Розпочинаємо з вами урок
у дистанційному вигляді

Тема нашого уроку ":Музичний хоровод європейських народів"

Мета::Поширити знання
учнів про музику європейських народів, зокрема польського  і чеського. На прикладі «Слов’янських танців»
А. Дворжака показати спільні рисипісенно-танцювальної культури слов’янських
народів. Розвивати музичні й творчі здібності учнів,предметні та міжпредметні компетентності, навички двоголосого співу, почуття ритму. Збагачувати слуховий досвід, емоційну сферу, музичний та загальний
кругозір школярів..Виховувати  інтерес і повагу до чеської і польської музики, музичний смак, любов до
природи, краси..

Сьогодні на уроці ми продовжимо нашу мандрівку до євролейських країн  за планом:

1.Музична культура Польщі.

2.Музична культура Чехії.

3.Слухання музичних творів.

4.Ознайомлення та розучування пісень «Полька»- Чеський народний танець- пісня,
Нас кличе п»ятий клас»

   І наступна наша мандрівка — до європейських   країн Польщі та Чехії.

 Народи цих держав здавна вирізнялися своєю   музикальністю. Свою батьківщину прославили в усьому світі видатні композитори — Фридерик Шопен та Антонін Дворжак.

Польща – країна високої  культури . На заході України проходить кордон із Польщею. Так склалося
історично, що Польща та Україна мають багато спільного. Не знаючи польської   мови, ми можемо її зрозуміти на слух; у діалекті західних районів України часто  зустрічаються польські слова.
Польща – країна високої  культури. Вона дала світові астронома Миколу Коперніка, письменника Генріха
Сенкевича, поета Адама Міцкевича, композитора Фрідеріка Шопена, художника Яна  Матейко, фізика Марію Складовську-Кюрі. Польський народ дбайливо оберігає  пам’ять про великих людей своєї країни.
Музичне мистецтво Польщі  бере початок із фольклору, народних пісень і танців.
Польські пісні й танці  тісно пов’язані між собою. Танці виконувалися під пісні, а пісні вирізнялися
ритмічністю й танцювальністю  У далекі часи в Польщі, як і в інших країнах, було багато мандрівних музикантів, які римували слова у  вірші, вигадували власні мелодії, грали на різних музичних інструментах, а
також ставили вистави.
Найпопулярнішим  польським народним музичним інструментом вважається лютня.
Лютня — струнний щипковий інструмент, який має давню історію.
Виник на сході, однак набув популярності в європейських країнах, зокрема, в  Італії, Іспанії, Польщі, Чехії тощо.
Представником музичної  культури Польщі є геніальний композитор, піаніст, засновник польської класичної
музики Фрідерік Шопен — гордість і слава польського народу, один із  найулюбленіших композиторів світу.
Шопен дуже любив  польські народні пісні й танці і часто звертався до них у своїй творчості.
Велику увагу Шопен  приділив мазуркам. Він – автор близько 60 мазурок.
  Мазурка — це польський народний танець, який виник понад триста  років тому в одній з областей Польщі — Мазовії. Характерною рисою мазурки є її  тридольний розмір і веселий, бравурний характер мелодії. Виконують танець  парами. У ХІХ ст. народна мазурка набула шляхетності, блиску і стала одним з  найпопулярніших бальних танців. Майстерно написані мазурки Шопена розраховані   на концертне виконання. Вони мають різний характер: від веселих сільських, гордих бальних танців до ліричних, навіяних почуттям туги за Батьківщиною.
Деякі мазурки Шопена дуже картинні. Недарма сам композитор назвав їх «образками», в перекладі з польської – «картинки». 

Музичний матеріал:  для слухання

Фридерік Шопен, Мазурка  ля мінор. 
АнтонінДворжак,   Слов’янський танець,
https://www.youtube.com/watch?v=GrVi3Ntkin4
Чешська Полька
 https://www.youtube.com/watch?v=Ai1lSYbkz_»Славянський
танець» А .Двворжак
https://www.youtube.com/watch?v=ja9oSG0uruo
УГОРСЬКІ  ТАНЦІ Й . БРАМСА
https://www.youtube.com/watch?v=Dnf8Du90KvQ
Фрідрих Шопен Мазурка
https://www.youtube.com/watch?v=vreXFrZdmmw
"Пер Гюнг" Гріг
Слухання. Ф. Шопен Мазурка ля мінор .

Прослухайте одну з  мазурок Фрідеріка  Шопена і спробуйте
зрозуміти образний зміст твору.

 Мазурка ля мінор, яку ми прослухали, пов’язана  з образами батьківщини. Спочатку звучить задумлива, сумна мелодія. Та ось уже звучить веселий, запальний сільський танець. І акцент на третій долі такту
нагадує притупування в танку. Потім знову повертається перша тема – ніжна,
граціозна, наповнена задумливим сумом..
Улюбленим музичним    інструментом Фридерика Шопена було фортепіано. «Душа фортепіано» — так називали
польського генія. На ньому він вчився грати з раннього дитинства. Будучи прекрасним піаністом, він написав для фортепіано велику кількість творів. Серед  них — вальси, полонези, мазурки, прелюдії, етюди. Перші композиторські спроби юного музиканта мали успіх. У 7-річному віці він написав маленький Полонез соль
мінор. Незабаром почав виступати в аристократичних салонах, а вже в 12 років  Фридерик Шопен прославився як неперевершений піаніст.

Народ Чехії також дуже полюбляє танцювати. Чеська народна музика стрімка, рухлива, танцювальна. Такі
самі ознаки має й класична музика, зокрема, твори Антоні на Дворжака — відомого  чеського композитора.
Класичну музику створюють композитори-класики?
Саме так! Класики — це  майстри музики, творчість яких вважають взірцевою. Яскраво це ілюструє Антонін
Дворжак. Його дитинство було сповнене народною музикою, сільськими ганцями та  веселими мелодіями пісень. Він не лише слухав їх, а й брав участь у народних  обрядах. У 9-річному віці Антонін навчився грати на скрипці, був виконавцем в  оркестрі.

Найвідомі тими творами   Дворжака вважаються «Слов’янські танці», де він намагався відобразити життя,
побут та характер чеського народу. Окрім того, у цих творах можна почути танці й інших народів, і навіть український гопак.

Композитор показав у музиці спільність слов’янської пісенно-танцювальної культури.

В цих чудових творах   ніби розквітає лірична слов’янська душа. Але вони не є обробками народних
мелодій. Це оригінальні твори, що написані композитором у народному дусі.

«Слов’янський танець №2 » за характером дуже близький до української думки.

Думка — розповсюджена у  XIX ст. у деяких слов’янських країнах назва пісень й інструментальних п’єс сентиментально-елегічного   характеру з яскраво вираженою слов’янською народно-пісенною мелодією. Термін
(як зменшувальна форма від думи) виник у XVIII ст. у Польщі.

У ньому зіставлені два  образи — пісенний, ліричний і танцювальний. У музиці відчувається зв’язок із
російськими хороводними й танцювальними наспівами, в зіставленні двох мелодій —м’якого ліричного розспіву й завзятого награшу — закладена народна слов’янська природа. Поетична виразність музики танцю якнайбільше проявилася саме в його  ліричній наспівності.

Слухання Антонін Дворжак, Слов'янський танець .

Спостерігаємо за музикою
— двома контрастними темами та їхнім розвитком (варіаційним, типовим для
народної музики; звучанням підголосків, змінами оркестрових барв, використанням
тембрових і динамічних контрастів).

Чехія – держава в центрі  Європи. Її часто називають серцем європейського континенту. А мандрівникам на
шосе між Пльзенем і Хебом з гордістю показують гранітний обеліск із написом «Центр Європи». Чехія – країна, бідна на корисні копалини, але багата майстрами, які завжди намагалися працювати так, щоб ніхто не міг з ними
порівнятися чи їх замінити.
Здавна славиться ця країна своїм пивом, унікальним чеським кришталем і неповторними прикрасами.
Багата Чехія і культурою. Народні пісні є невід’ємною частиною життя чехів. Співають і діти, і
дорослі.
Сьогодні ми  познайомимося з найвідомішою чеською народною піснею-танцем «Полька».   Прослухайте її і зверніть увагу на ритмічні особливості, які надають музиці національного колориту.

Полька (від чеського «пулька» — пів крока) — чеський народний танець. Виконується парами швидкими
стрибками по колу. Темп — рухливий, жвавий,іноді — швидкий.

Демонстрація чеської  народної пісні-танцю „Полька”

Слід відзначити, що у  прослуханому творі мелодія активна, гостра і танцювальна.,ви напевне, звернули  увагу на те, що зміна ритму змінює характер музики. А допомагає це зробити  використання синкопи.

Синкопа – це зміщення  музичного наголосу з сильної долі такту на слабку.

Оригінальне виконання  чеської народної пісні-танцю «Полька» пов’язане саме із синкопуванням, яке
надає музиці танцювального характеру.

А зараз відкрили зошити і записали пісню «Полька»

Розучіть чеську  народну пісню «Полька» за посиланнями для розучування

Дайте відпоівіді на запитання:

•      Схарактеризуй  прослуханий твір, скориставшись підказкою королеви Мелодії. (ЛЕГКА СТРІМКА ШВИДКА
БАДЬОРА)МРІЙЛИВА

І для закріплення матеріалу , дайте відповіді на запитання:

 1.  Якими почуттями сповнена прослузана  запропонована  музика?
2..Визнач музичну форму мазурки, яку слухали
на уроці.
3.Чи почули ви знайомі мелодії?
 4.  Наспіви якого народу ви почули?
5•  Який характер танцю?
6•  Вигадай рухи до пісні-танцю полька.
7•  Із музикою якого народу ви познайомились на цьому уроці?
8•Якого походження танець полька — польського чи чеського?

Слов’янські танці» Дворжаката  Мазурка ля мінор Ф. Шопена прославили не тільки  батьківщини композиторів але й всю європейську і слов’янську музику..

Для розучування:

https://www.youtube.com/watch?v=ULCYDlsGKsM

https://www.youtube.com/watch?v=U4qe2856hv0       »Кличе нас пятий клас на побачення»

https://www.youtube.com/watch?v=1YDZajNkQGc
мінус «Кличе нас пятий клас»
https://www.minus.lviv.ua/minus/artist/
 плюс со словами «Кличе нас п»ятий
клас»
https://www.youtube.com/watch?v=gCQEHsiv7Rcтанець
– пісня Полечка плюс зі словами
https://www.youtube.com/watch?v=GrVi3Ntkin4
Чешська  пісня – таець»Полька»

Для слухання:

https://www.youtube.com/watch?v=GrVi3Ntkin4 Чешська «Полька»
https://www.youtube.com/watch?v=Ai1lSYbkz_»Славянський
танець» А .Двворжак
https://www.youtube.com/watch?v=ja9oSG0uruo
УГОРСЬКІ  ТАНЦІ Й . БРАМСА
https://www.youtube.com/watch?v=Dnf8Du90KvQ
Фрідрих Шопен Мазурка
https://www.youtube.com/watch?v=gCQEHsiv7Rcтанець
– пісня Полечка плюс зі словами
https://www.youtube.com/watch?v=aE4o7WWUxsI
полечка карооке
https://www.youtube.com/watch?v=vreXFrZdmmw
"Пер Гюнг" Гріг


Сьогодні ви  ознайомитися , та у зошит занотуєте  дві пісні»  «Полька»- Чеська народна пісня –танець, Кличе
нас п»ятий клас.
Ось і добіг наш урок до  кінця!
Дякую за роботу!
До побачення!
Будьте здорові та бережіть себе!
Бажаю  успіхів!
До зустрічі!

08.04.2021

Добрий   день, мої хороші!

Розпочинаємо  з вами урок у дистанційному вигляді.

Тема нашого уроку; «Музичні подорожі країнами  світу»

Ми  продовжуємо з вами зайомитися з музикою народів світу . 
І до вашої уваги  пропоную    Африканську, Американську, Болгарську музику  .

І так розпочинаємо ?
                                         НА  УРОЦІ   ви будете працювати за таким планом; 
                    
                                                       ПЛАН


1.Музична культура Американського народу.

2.Музична культура Африканського народу.

3.Музична культура Болгарії

4.Слухання   музики  Африки, Америки Болгарії.

5. Ознайомлення з піснею «Річкова прохолода»

6.Вивчення пісні.7. Записати пісню у зошит.

 А  зраз  здійснемо подорож по Африканському  та  американському , болгарському континенту  за посиланнями .
Матеріал для сухання
https://www.youtube.com/watch?v=1__vwaXRIDM ТАНЕЦЬ ЧОРНИХ із балету «Стежкою грома»
https://www.youtube.com/watch?v=XmEkugzJVw4
«Літній день»

https://www.youtube.com/watch?v=sed-fTDR0rQ
Африканська музика

https://www.youtube.com/watch?v=4abjtJBwTYI   Американський контингент
https://www.youtube.com/watch?v=PpraP5vxMvQ-
болгарська музика

https://www.youtube.com/watch?v=2idEQTAWK34
– Регтайм –Джаз

https://www.youtube.com/watch?v=AaXpfKTHAXM
розповідь про Джаз

https://www.youtube.com/watch?v=HKaLK2K6qhs-
колискова Клари

https://www.youtube.com/watch?v=D6mrcHR8Py4
МУЗИКА ДЖАЗУ


                                                  
Матеріал для ознайомлення  нового матеріалу.


http://bibrka-city.in.ua/4-5.pdf
ХАРАКТЕРИСТИКА ДЖАЗОВОЇ МУЗИКИ

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96_%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C_%D0%B2%D1%96%D0%B4_%D0%A1%D0%B0%D1%85%D0%B0%D1%80%D0%B8
=Характеристика африканської музики

https://pidru4niki.com/79507/kulturologiya/muzichna_tantsyuvalna_kultura_ameriki-
Характеристика Американської музики

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D0%B7%D1%8B%D0%BA%D0%B0_%D0%91%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B8-
ХАРАКТЕРИСТИКА БОЛГАРСЬКОЇ МУЗИКИ

https://www.youtube.com/watch?v=AaXpfKTHAXM
розповідь про Джаз

https://www.youtube.com/watch?v=asDFs2dp1A0
пісня  «Річкова  прохолода»

 Настав час відкрити  зошити і записати  пісню в зошит 
Пісня «Річкова прохолода»

Хочешь с нами речную прохладу вдохнуть,

Хочешь  голову в холод волны окунуть?

Припев:

Тарам,   тарам, тарам, тарам, тара-та-там!

Тарам,  тарам, тарам, тарам, тара-та-там!

Хочешь  - вниз поплывём по широкой реке?

Там  живёт крокодил на своём островке.

Припев:

Хочешь  - прямо с пироги нырнёшь в глубину

И пройдём на руках по песчаному дну?

 Припев

Хочешь - рыбку поймаем в запруде речной,

Рыбку  с пёстрым хвостом, с чешуёй нарезной.

 Припев:

 На цьому  наш урок завершено!
Дякую за увагу!
До побачення!


01.04.2021

Добрий день, мої хороші!
Розпочинаємо з вами урок у дистанційному вигляді.
Тема нашого уроку :«Співучий край МОЛДОВИ»
Ми продовжуємо з вами знайомитися з музикою народів світу ,сьогодні ми ознайомимся з Молодовою..
А здійснемо подорож по Молдові за планом
ПЛАН
1.Історія Молдовського народу.
2.Музична культура Молдови.
3.Слухання музики Молдови.
І так розпочинаємо ? І до вашої уваги пропоную ознайомитися з наступним матеріалом.
Для ознайомлення
Історія молдавського народу
Історія молдавського народу, господарський уклад, його праця
і побут знайшли яскраве відображення у народній творчості
Молдавії в музиці, піснях і танцях.
Молдавські танці створені народом, який займався
хліборобством, скотарством, вирощував сади і виноградники. Про
це розповідають назви і теми народних танців. Танець "Коаса"
(коса), побудований на рухах косарів.
У танці "Поама" (виноград) відтворено процес виготовлення
вина. "Чобеняска"—танець чабанів-пастухів складається з двох
частин. Перша—сумна—передає горе пастуха, який погубив овець.
Виконується під супровід "Дойни", яку пастух награє на сопілці.
Друга — радісна - відтворює радість пастуха, який знайшов овечок.
Танець "Сисияк" отримав назву від сплетеної із хмизу клуні, в
якій молдавани зберігають кукурудзу. В танці показано як
плететься клуня, як радіється завдяки великому урожаю кукурудзи.
Найбільш яскраво виражені риси характеру молдавського
народу у танці "Молдовеняска". Учасники його стають у коло і
кладуть руки один одному на плечі. Під яскраву і темпераментну
музику коло рухається то вправо, то вліво.
Один із кращих танцюристів керує танцем. Він несподівано
змінює кроки і рухи, інколи видумує нові колінця і всі повинні їх
повторювати. Для танцю характерні несподівані повороти і нахили
корпусу.
До найбільш улюблених танців молдаван також відноситься
танець "Букурія", що у перекладі означає — радість. Танець
починається відразу з швидкого темпу, темпераментно і так
витримується до кінця. Побудований на кружляннях, притупах і
підскоках. Виконавці входять у танець парами, потім розходяться
по лініях, згодом утворюють загальне коло, міняються місцями..
Такі ж швидкі за темпом і живі у виконанні танці "Маріца",
"Сфределуш" (буравчик). Значне місце у молдавській хореографії
займають повільні і плавні танці. Такі скажімо як "Хора" і
"Оляндра". "Хору" танцюють переважно дівчата. Вони беруться за
руки і рухаються плавно по колу, по лініях прямо чи зигзагами.
Одна з дівчат заводить хоровод, вона то піднімає руки вгору, то
помахує ними, а всі інші виконавці повторюють за нею.
Культурні зв'язки молдавського народу із сусідніми
слов'янськими народами проявилися в молдавському мистецтві, в
тому числі і в танцях. Широке розповсюдження набув у Молдавії
танець "Сирба". Сама назва вказує на його близькість із сербським
народом. Танець відрізняється швидким темпом, синхронним
ритмом та різними акцентами.
У Молдавії широко розвивається художня самодіяльність, для
якої кожного року проводяться різні огляди-конкурси, фестивалі.
Великою популярністю користується створений у 1946 році
молдавський державний ансамбль народного танцю "Жок".
Першим керівником був М. Болотов. Кращими постановками того
часу вважають "Щасливу юність", танцювальну картинку "Жок"
(балетмейстер-постановник Ігор Моісеєв). У 1956 року на IV
Всесвітньому фестивалі в Бухаресті ансамбль отримав Золоту
медаль. Пізніше багато цікавих постановок зробили балетмейстери
П.Сандул, Л.Леонарді та Л.Ошурко. Нині директором і художнім
керівником ансамблю є народний артист Молдавії Володимир
Курбет.
Ходи і рухи на місці у молдавських танцях:
1. Легкий біг.
1. Крок з підскоком.
2. Боковий крок.
3. Перескоки з двох ніг на одну.
4. Плетена доріжка.
5. Основний рух танцю „Молдовеняска” .
6. Випад однією ногою навхрест другої з наступними
викидами ніг вперед (ножиці).
7. (парний) Крок з каблука назустріч один одному з переміною
ніг.
Молдавські танці створені народом, що у долинах розводив
сади і виноградники, пас череди на лугах. Про це говорять теми і
назви народних танців: «Коаса» (коса), «Поама» (виноград),
«Чобэняска» (танець пастухів) і інші. Ось погляньте (Додаток №7)
на костюм в яких виконують молдавські танці.
Найбільш розповсюджений у народі і яскравіше всього
виражає національні риси його характеру задерикуватий, стрімкий,
життєрадісний танець «Молдавеняска».
До числа найбільш улюблених танців Молдавії також
«Букурия» та «Хора».
Молдавські народні танці будуються на широких, швидких
рухах, іскряться радістю, веселощами, їм властиві яскраві тони і
фарби, стрімкий ритм.
Молдовська музична культура сформувалася на основі самобутнього національного фольклору. Водночас, молдовська музика тісно пов'язана з музикою її сусіда та культурного родича — Румунії. Музичний фольклор Молдови, будучи переважно одноголосим (у районах, що межують з Україною, існує двоголосий спів), виявляє ладову різноманітність (здебільшого діатонічні лади). Молдовський фольк відзначається жвавими, складними ритмами (характерна риса багатьох східноєвропейських традицій), музичною імпровізацією, синкопою і досить мелодійною орнаментикою.[1] Дуже важливою частиною молдовської народної культури є старовинна балада «Міоріца».
Молдовські композитори розвивають усі жанри музичної творчості: у країні знаходять своїх шанувальників і поп, гіп-гоп, рок та інші сучасні жанри. До сучасних поп-зірок належать румунсько-молдовський гурт «O-Zone», чия пісня «Dragostea Din Tei» стала головним європейським хітом 2004 року, гітарист і автор пісень Володимир Погребнюк, заслужена діячка мистецтв Наталія Барбу та співачка Неллі Чобану. У 1970-х роках по всій Молдові прогриміла слава гурту «Флакай», перетворивши його рідне місто Кагул на важливий центр музики.[2]
Народна музика
Молдова славиться своїми ансамблями, оркестрами та іншими мистецькими колективами народної музики і танцю, серед яких особливо вирізняється ансамбль народного танцю Молдови «Жок», адже «жок» — це також свято, яке включає танці, а ще це частина міста, де відбуваються танці.
Найпоширеніший жанр народної музики — дойна. Народні пісні мають широкий жанровий діапазон: трудові, обрядові (найвідоміша — колінда), ліричні, епічні, революційні тощо. Народні танці (жок, молдовеняска, хора тощо) темпераментні, барвисті, ритмічно різноманітні. Поряд із носіями селянського фольклору відомі професійні виконавці народної музики — лаутари. Музичні інструменти: струнні — кобза, цимбали; язичкові — дримба (варган); духові — флуер (пор. укр. флояра) і кавал (мала й велика пастушачі сопілки), чимпой (волинка), бучум (трембіта) та ін. Здавна популярна скрипка.
1949 року засновано Оркестр молдавської народної музики та танцю, який грає румунську, російську, українську, польську та німецьку музику.
Обробки молдовських народних пісень створювали багато українських композиторів, зокрема Л. Ревуцький, К. Данькевич, В. Гомоляка.
Історія
XIX століття
У ХІХ ст. з'явилися перші зразки композиторської творчості — діяльність Г. Музическу (Музиченко), К. Мікулі, Е. Кауделли, Ч. Порумбеску. В Кишиневі було створено музичне товариство «Гармонія» (1880), відділення Російського музичного товариства (1889), відкрито приватні музичні школи, музичне училище (1900).
Радянський період
В епоху СРСР влада показово сприяла розквіту молдовської народної культури. Проте з метою перешкодити можливій сецесії Молдавської РСР на підставі спільної історії Румунії та Молдови радянська влада намагалася затушувати цю спільність, змінюючи, окрім іншого, і чимало музичних моментів. [3] Радянська влада створила широку мережу музичних навчальних закладів, виконавські колективи, концертні й творчі організації — хорову капелу «Дойна» (1930), симфонічний оркестр (1935), філармонію і консерваторію (1940), Спілку композиторів Молдавської PCP (1940). Після Другої світової війни написано опери «Грозован» (1956) і «Аурелія» (1959) Д. Гершфельда. «Серце Домніки» (1960, 3-тя ред. — «Героїчна балада», 1970) О. Стирчі, «Гліра» Г. Няги (1974), «Дракон» (1976) Е. Лазарева, опера-казка «Коза з трьома козенятами» (1967) та радіоопера «Голуби в косу лінійку» (1974 ) 3. Ткач; з’явилися балети: «Світанок» (1960) та «Перехрестя» (1977) В. Загорського, «Зламаний меч» (1960) і «Антоній і Клеопатра» (1965) Е. Лазарева, «Андрієш» (1979) 3. Ткач. Симфонії створювали Л. Гуров, С. Лобель, В. Поляков, Г. Няга, П. Рівіліс, І. Маковей, Б. Дубоссарський; інструментальні концерти — Шт. Няга, С. Лобель, В. Поляков, 3. Ткач, Г. Няга, В. Біткін. Широко відома пісенна творчість і музика до кінофільмів Є. Доги. Серед виконавців: диригенти — народний артист СРСР Т. Гуртовий, Д. Гоя, А. Самоїле, А. Гершфельд; співаки — народні артисти СРСР Т. Альошина, М. Бієшу (виступала і в Україні), Л. Єрофеєва, Т. Чебан; артисти балету — народні артисти Молдавської PCP В. Пшенична, С. Мокану, І. Фурніка, П. Андрейченко, Т. Усач, М. Кафганат та ін.; керівники оркестрів народної музики — скрипалі народний артист СРСР С. Лункевич, заслужений артист МРСР В. Негруца. У Молдові діють Молдовський театр опери і балету (1957), філармонія, при якій — симфонічний оркестр, академічна хорова капела «Дойна», оркестр молдовських народних інструментів «Флуєраш» (1946). При Комітеті з телебачення і радіомовлення МPCP 1964 року було засновано естрадно-симфонічний оркестр, 1966 року — хор, 1966 — струнний квартет, 1968 — ансамбль народної музики «Фольклор».
У Молдові працювали українські радянські диригенти К. Пігров і О. Климов, балетмейстер Г. Клоков.
Помітний слід у музичному житті Молдови залишила подружня пара митців Іона та Дойни Алдя-Теодорович, які дуже рано пішли з життя.

А зараз відкрийте робочі зошити і запишіть пісню у зошит «Наш 4 клас муз і слова А Олейнікової

Ранком ясним щодня йду до школи я,
На душі знов луна пісня солов'я,
Бо люблю дружний клас, друзів дорогих,
Зустрічаю щодня і вітаю всіх.

Приспів: Дуже добре, що у нас
Невеликий дружний клас,
Хлопці спритні і швидкі,
Музикальні всі,

А дівчата - пострибушки,
Балакучі хохотушки, -
Словом, дивний в школі клас
4 у нас клас.

У дівчат голки є - тут майстрині всі
Вишивать, готувать і співать пісні,
Ну, а хлопці - борці, різні хоч на зріст,
Полюбляють футбол та художній свист.

Приспів.

Зараз ми - школярі, та через роки,
Може, створим таке, щоб аж на віки
Пам'ятали про нас, кращих із усіх -

Енергійних творців, ковалів земних.
Тепер за посиланням прослухайте та вивчить пісню.
Посилання для слухання подані.
Ось і добіг наш урок до кінця!
Дякую за роботу!
До побачення!
Будьте здорові та бережіть себе!
Бажаю успіхів!
До зустрічі!






17.03,2021

Добрий день, шановні діти!
Сьогодні у вас , урок музичного мистецтва у дистанційній формі.
І тема нашого уроку: "У гості до Литви, Латвії, Естонії,Середньоїазії
Мета уроку : Визначити особливості латвійської, литовської, естонської музики, розповісти про внесок музики народів Прибалтики у розвиток світової культури;
Сьогодні на уроці ви будете виконувати класну роботу.
1.Самостійно прочитаєте поданий матеріал.
2.Запишите в зошит латинську народну пісню »Півник»

Сьогодні ми продовжимо наші подорожі і відвідаємо узбережжя Балтійського моря.Тут знаходяться три сусідні держави: Литва, Латвія та Естонія, які називають країнами Прибалтики. Вони мають багато спільного.Балтійське море, що омиває береги цих країн, відіграє важливу роль в їх житті. Кожного дня в море виходять сотні риболовецьких суден. Море – один з основних шляхів сполучення з різними державами. Воно впливає і на клімат прибалтійських країн: вологий морський вітер із заходу пом’якшує літню спеку та зимові холоди.
Прибалтика – це ще і край річок, озер, лісів і бурштину. Бурштин – скам’янілу смолу давніх соснових лісів – видобувають тут здавна. Вироби з прибалтійського бурштину археологи знаходять в Єгипті, Греції та Римі.
Велику увагу в країнах Прибалтики приділяють розвитку культури. Тисячі самодіяльних і професійних співаків, танцюристів, музикантів демонструють свої досягнення на великих співочих святах, які вже стали традицією. Заключні концерти відбуваються на так званих «співочих полях».
Спів у Прибалтиці чути скрізь і завжди. Тому, напевне, навіть діти із захопленням ставляться до цього виду мистецтва.

До особливостей народної музики дуже часто звертаються зарубіжні композитори.
Наприклад, український композитор Костянтин М’ясков спробував відтворити національний колорит литовської музики у творі, який так і називається «Литовський танець». Прослухайте його.

А зараз прослухайте твори. К. М'ясков "Литовський танець". ,та
Естонський народний танець «Тульяк».

У старовинних естонських танцях музичним супроводом зазвичай був спів або гра на сопілці чи народному струнному інструменті - каннелі. схожому на гуслі.
У цих народів Існують такі музичні інструменти як:
Каннель - естонський струнно щипковий музичний інструмент.

Ви прослухали литовський танець ,дайте будь- ласка відповіді на запитання

Який характер танцю?

Чи сподобався вам цей танець?

Чи він вам сподобався?

Яка мелодія у танці: а)сумна, б)весела?

А зараз відкрийте ваші зошити , та запишіть пісню»Півник»

Однією з найулюбленіших дитячих народних пісень Латвії є календарно-обрядова пісня «Півник». Послухайте її та визначте характерні особливості цього твору.
Розучить латинську народну пісню (переклад Л. Клименко) "Півник" з супроводом.

А тепер дайте відповіді на запитаня :
- Який композитор запросив нас на карнавал за допомогою музики?
- Яку пісню розучили на минулому уроці, про що вона розповідає ?
- Про шо розповідає пісня?
-Який характер пісні?
- Чи схожа вона за звучанням до українських пісень?

- Згадайте українські народні пісні, що славлять працелюбність?
Чи схожий він на музику слов'янських народів?
Які образи виникли в уяві під час прослуховування твору?
- Якій музиці був присвячений урок? Музика якого народу ви слухали
'
«Півник»
1. Тільки ранок синій встане на зорі,
Кукуріка півник дзвінко на дворі.
2. Завтра починаються у нас жнива,
Буде працювати в полі вся рідня.
Приспів:
Дзвінко, півнику, співай,
Рано діток підіймай.
3. Будем в полі дружно жати ми ячмінь,
Буде чутно нашу пісню в далечінь.
Приспів.
4. Нам потрібно завтра теж раніше встать,
Бо ніяк не можна в день такий відстать.
Приспів.

"Півник" (+)

"Півник" (-)

Так урок наший підійшов до кінця.










Музичне мистецтво 4 клас

 05.11.2020

Добрий день, шановні діти!

Розпочинаємо сьогодні дистанційне навчання уроку Музичне мистецтво.  

Темою нашого урока буде :"Українські думи"

КЛАСНА РОБОТА

http://library.nlu.edu.ua/BIBLIOTEKA/SPRAVKI/DYMU.htm

Історична пісня і українські думи  твори епічного характеру,Вони близькі до давньоруських билин, що розповідали про легендарних героїв та їхні подвиги.Складали  і виконували їх  народні співаки - гусляри( одним із нихбув легендпрний Боян).

Народна дума - це своєрідний , сутто український жанр народної пісні, винпикла вона у XV-XVIcт, підчас визвольнихвійн українсьекого народу, у козацькому середовищі.    

Головний зміст дум- відображення героїчних сторінок українського народуі уславлення українських  героїв.Творцями дум були козаки- кобзарі або  лірики.  

Деякі з них брали участь у воєних повстаннях, були свідками багатьохвидатних подій, прославляли мужність народуу боротьбі з загарбниками.

Ознайомтесь  Думою "Маруся Богуславка"

Прочитайте! Думу Маруся Богуславка

http://library.nlu.edu.ua/BIBLIOTEKA/SPRAVKI/DYMU.htm#%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%83%D1%81%D1%8F

Прослухайте! Українську народну  Думу "Маруся Богуславка"

https://www.youtube.com/watch?v=k_hx8EozptQ

Прослухайте укр нар пісню"Ой на горі та й женці жнуть  "

https://www.youtube.com/watch?v=ZCq2uFNJieQ

https://www.pisni.org.ua/songs/529040.html

Ознайомтесь з  українською Думою "Маруся Богуславка"

Прослухайте  українськуДуму "Маруся Богуславка"

Прослухайте  українську  народну пісню "Ой на горі та й женці жнуть"

Запишіть у зошит українську  народну пісню "Ой на горі та й женці жнуть"

Проспівайте пісню разом з виконавцями.

Поміркуйте Чи потрібний жанр думи у наш час?


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Дистанційне навчання Музичне мистецтво 7 клас

Дистанційне навчання (музичне мистецтво) 6 клас

Дистанційне навчання (ГПД) 3-4 клас