Дистанційне навчання Музичне мистецтво 4 клас
14.04.2021
Добрий день, мої хороші!
Розпочинаємо з вами урок
у дистанційному вигляді
Тема нашого уроку ":Музичний хоровод європейських народів"
Мета::Поширити знання
учнів про музику європейських народів, зокрема польського і чеського. На прикладі «Слов’янських танців»
А. Дворжака показати спільні рисипісенно-танцювальної культури слов’янських
народів. Розвивати музичні й творчі здібності учнів,предметні та міжпредметні компетентності, навички двоголосого співу, почуття ритму. Збагачувати слуховий досвід, емоційну сферу, музичний та загальний
кругозір школярів..Виховувати інтерес і повагу до чеської і польської музики, музичний смак, любов до
природи, краси..
Сьогодні на уроці ми продовжимо нашу мандрівку до євролейських країн за планом:
1.Музична культура Польщі.
2.Музична культура Чехії.
3.Слухання музичних творів.
4.Ознайомлення та розучування пісень «Полька»- Чеський народний танець- пісня,
Нас кличе п»ятий клас»
І наступна наша мандрівка — до європейських країн Польщі та Чехії.
Народи цих держав здавна вирізнялися своєю музикальністю. Свою батьківщину прославили в усьому світі видатні композитори — Фридерик Шопен та Антонін Дворжак.
Польща – країна високої культури . На заході України проходить кордон із Польщею. Так склалося
історично, що Польща та Україна мають багато спільного. Не знаючи польської мови, ми можемо її зрозуміти на слух; у діалекті західних районів України часто зустрічаються польські слова.
Польща – країна високої культури. Вона дала світові астронома Миколу Коперніка, письменника Генріха
Сенкевича, поета Адама Міцкевича, композитора Фрідеріка Шопена, художника Яна Матейко, фізика Марію Складовську-Кюрі. Польський народ дбайливо оберігає пам’ять про великих людей своєї країни.
Музичне мистецтво Польщі бере початок із фольклору, народних пісень і танців.
Польські пісні й танці тісно пов’язані між собою. Танці виконувалися під пісні, а пісні вирізнялися
ритмічністю й танцювальністю У далекі часи в Польщі, як і в інших країнах, було багато мандрівних музикантів, які римували слова у вірші, вигадували власні мелодії, грали на різних музичних інструментах, а
також ставили вистави.
Найпопулярнішим польським народним музичним інструментом вважається лютня.
Лютня — струнний щипковий інструмент, який має давню історію.
Виник на сході, однак набув популярності в європейських країнах, зокрема, в Італії, Іспанії, Польщі, Чехії тощо.
Представником музичної культури Польщі є геніальний композитор, піаніст, засновник польської класичної
музики Фрідерік Шопен — гордість і слава польського народу, один із найулюбленіших композиторів світу.
Шопен дуже любив польські народні пісні й танці і часто звертався до них у своїй творчості.
Велику увагу Шопен приділив мазуркам. Він – автор близько 60 мазурок.
Мазурка — це польський народний танець, який виник понад триста років тому в одній з областей Польщі — Мазовії. Характерною рисою мазурки є її тридольний розмір і веселий, бравурний характер мелодії. Виконують танець парами. У ХІХ ст. народна мазурка набула шляхетності, блиску і стала одним з найпопулярніших бальних танців. Майстерно написані мазурки Шопена розраховані на концертне виконання. Вони мають різний характер: від веселих сільських, гордих бальних танців до ліричних, навіяних почуттям туги за Батьківщиною.
Деякі мазурки Шопена дуже картинні. Недарма сам композитор назвав їх «образками», в перекладі з польської – «картинки».
Музичний матеріал: для слухання
Фридерік Шопен, Мазурка ля мінор.
АнтонінДворжак, Слов’янський танець,
https://www.youtube.com/watch?v=GrVi3Ntkin4
Чешська Полька
https://www.youtube.com/watch?v=Ai1lSYbkz_»Славянський
танець» А .Двворжак
https://www.youtube.com/watch?v=ja9oSG0uruo
УГОРСЬКІ ТАНЦІ Й . БРАМСА
https://www.youtube.com/watch?v=Dnf8Du90KvQ
Фрідрих Шопен Мазурка
https://www.youtube.com/watch?v=vreXFrZdmmw
"Пер Гюнг" Гріг
Слухання. Ф. Шопен Мазурка ля мінор .
Прослухайте одну з мазурок Фрідеріка Шопена і спробуйте
зрозуміти образний зміст твору.
Мазурка ля мінор, яку ми прослухали, пов’язана з образами батьківщини. Спочатку звучить задумлива, сумна мелодія. Та ось уже звучить веселий, запальний сільський танець. І акцент на третій долі такту
нагадує притупування в танку. Потім знову повертається перша тема – ніжна,
граціозна, наповнена задумливим сумом..
Улюбленим музичним інструментом Фридерика Шопена було фортепіано. «Душа фортепіано» — так називали
польського генія. На ньому він вчився грати з раннього дитинства. Будучи прекрасним піаністом, він написав для фортепіано велику кількість творів. Серед них — вальси, полонези, мазурки, прелюдії, етюди. Перші композиторські спроби юного музиканта мали успіх. У 7-річному віці він написав маленький Полонез соль
мінор. Незабаром почав виступати в аристократичних салонах, а вже в 12 років Фридерик Шопен прославився як неперевершений піаніст.
Народ Чехії також дуже полюбляє танцювати. Чеська народна музика стрімка, рухлива, танцювальна. Такі
самі ознаки має й класична музика, зокрема, твори Антоні на Дворжака — відомого чеського композитора.
Класичну музику створюють композитори-класики?
Саме так! Класики — це майстри музики, творчість яких вважають взірцевою. Яскраво це ілюструє Антонін
Дворжак. Його дитинство було сповнене народною музикою, сільськими ганцями та веселими мелодіями пісень. Він не лише слухав їх, а й брав участь у народних обрядах. У 9-річному віці Антонін навчився грати на скрипці, був виконавцем в оркестрі.
Найвідомі тими творами Дворжака вважаються «Слов’янські танці», де він намагався відобразити життя,
побут та характер чеського народу. Окрім того, у цих творах можна почути танці й інших народів, і навіть український гопак.
Композитор показав у музиці спільність слов’янської пісенно-танцювальної культури.
В цих чудових творах ніби розквітає лірична слов’янська душа. Але вони не є обробками народних
мелодій. Це оригінальні твори, що написані композитором у народному дусі.
«Слов’янський танець №2 » за характером дуже близький до української думки.
Думка — розповсюджена у XIX ст. у деяких слов’янських країнах назва пісень й інструментальних п’єс сентиментально-елегічного характеру з яскраво вираженою слов’янською народно-пісенною мелодією. Термін
(як зменшувальна форма від думи) виник у XVIII ст. у Польщі.
У ньому зіставлені два образи — пісенний, ліричний і танцювальний. У музиці відчувається зв’язок із
російськими хороводними й танцювальними наспівами, в зіставленні двох мелодій —м’якого ліричного розспіву й завзятого награшу — закладена народна слов’янська природа. Поетична виразність музики танцю якнайбільше проявилася саме в його ліричній наспівності.
Слухання Антонін Дворжак, Слов'янський танець .
Спостерігаємо за музикою
— двома контрастними темами та їхнім розвитком (варіаційним, типовим для
народної музики; звучанням підголосків, змінами оркестрових барв, використанням
тембрових і динамічних контрастів).
Чехія – держава в центрі Європи. Її часто називають серцем європейського континенту. А мандрівникам на
шосе між Пльзенем і Хебом з гордістю показують гранітний обеліск із написом «Центр Європи». Чехія – країна, бідна на корисні копалини, але багата майстрами, які завжди намагалися працювати так, щоб ніхто не міг з ними
порівнятися чи їх замінити.
Здавна славиться ця країна своїм пивом, унікальним чеським кришталем і неповторними прикрасами.
Багата Чехія і культурою. Народні пісні є невід’ємною частиною життя чехів. Співають і діти, і
дорослі.
Сьогодні ми познайомимося з найвідомішою чеською народною піснею-танцем «Полька». Прослухайте її і зверніть увагу на ритмічні особливості, які надають музиці національного колориту.
Полька (від чеського «пулька» — пів крока) — чеський народний танець. Виконується парами швидкими
стрибками по колу. Темп — рухливий, жвавий,іноді — швидкий.
Демонстрація чеської народної пісні-танцю „Полька”
Слід відзначити, що у прослуханому творі мелодія активна, гостра і танцювальна.,ви напевне, звернули увагу на те, що зміна ритму змінює характер музики. А допомагає це зробити використання синкопи.
Синкопа – це зміщення музичного наголосу з сильної долі такту на слабку.
Оригінальне виконання чеської народної пісні-танцю «Полька» пов’язане саме із синкопуванням, яке
надає музиці танцювального характеру.
А зараз відкрили зошити і записали пісню «Полька»
Розучіть чеську народну пісню «Полька» за посиланнями для розучування
Дайте відпоівіді на запитання:
• Схарактеризуй прослуханий твір, скориставшись підказкою королеви Мелодії. (ЛЕГКА СТРІМКА ШВИДКА
БАДЬОРА)МРІЙЛИВА
І для закріплення матеріалу , дайте відповіді на запитання:
1. Якими почуттями сповнена прослузана запропонована музика?
2..Визнач музичну форму мазурки, яку слухали
на уроці.
3.Чи почули ви знайомі мелодії?
4. Наспіви якого народу ви почули?
5• Який характер танцю?
6• Вигадай рухи до пісні-танцю полька.
7• Із музикою якого народу ви познайомились на цьому уроці?
8•Якого походження танець полька — польського чи чеського?
Слов’янські танці» Дворжаката Мазурка ля мінор Ф. Шопена прославили не тільки батьківщини композиторів але й всю європейську і слов’янську музику..
Для розучування:
https://www.youtube.com/watch?v=ULCYDlsGKsM
https://www.youtube.com/watch?v=U4qe2856hv0 »Кличе нас пятий клас на побачення»
https://www.youtube.com/watch?v=1YDZajNkQGc
мінус «Кличе нас пятий клас»
https://www.minus.lviv.ua/minus/artist/
плюс со словами «Кличе нас п»ятий
клас»
https://www.youtube.com/watch?v=gCQEHsiv7Rcтанець
– пісня Полечка плюс зі словами
https://www.youtube.com/watch?v=GrVi3Ntkin4
Чешська пісня – таець»Полька»
Для слухання:
https://www.youtube.com/watch?v=GrVi3Ntkin4 Чешська «Полька»
https://www.youtube.com/watch?v=Ai1lSYbkz_»Славянський
танець» А .Двворжак
https://www.youtube.com/watch?v=ja9oSG0uruo
УГОРСЬКІ ТАНЦІ Й . БРАМСА
https://www.youtube.com/watch?v=Dnf8Du90KvQ
Фрідрих Шопен Мазурка
https://www.youtube.com/watch?v=gCQEHsiv7Rcтанець
– пісня Полечка плюс зі словами
https://www.youtube.com/watch?v=aE4o7WWUxsI
полечка карооке
https://www.youtube.com/watch?v=vreXFrZdmmw
"Пер Гюнг" Гріг
Сьогодні ви ознайомитися , та у зошит занотуєте дві пісні» «Полька»- Чеська народна пісня –танець, Кличе
нас п»ятий клас.
Ось і добіг наш урок до кінця!
Дякую за роботу!
До побачення!
Будьте здорові та бережіть себе!
Бажаю успіхів!
До зустрічі!
08.04.2021
Добрий день, мої хороші!
Розпочинаємо з вами урок у дистанційному вигляді.
Тема нашого уроку; «Музичні подорожі країнами світу»
Ми продовжуємо з вами зайомитися з музикою народів світу .
І до вашої уваги пропоную Африканську, Американську, Болгарську музику .
І так розпочинаємо ?
НА УРОЦІ ви будете працювати за таким планом;
ПЛАН
1.Музична культура Американського народу.
2.Музична культура Африканського народу.
3.Музична культура Болгарії
4.Слухання музики Африки, Америки Болгарії.
5. Ознайомлення з піснею «Річкова прохолода»
6.Вивчення пісні.7. Записати пісню у зошит.
А зраз здійснемо подорож по Африканському та американському , болгарському континенту за посиланнями .
Матеріал для сухання
https://www.youtube.com/watch?v=1__vwaXRIDM ТАНЕЦЬ ЧОРНИХ із балету «Стежкою грома»
https://www.youtube.com/watch?v=XmEkugzJVw4
«Літній день»
https://www.youtube.com/watch?v=sed-fTDR0rQ
Африканська музика
https://www.youtube.com/watch?v=4abjtJBwTYI Американський контингент
https://www.youtube.com/watch?v=PpraP5vxMvQ-
болгарська музика
https://www.youtube.com/watch?v=2idEQTAWK34
– Регтайм –Джаз
https://www.youtube.com/watch?v=AaXpfKTHAXM
розповідь про Джаз
https://www.youtube.com/watch?v=HKaLK2K6qhs-
колискова Клари
https://www.youtube.com/watch?v=D6mrcHR8Py4
МУЗИКА ДЖАЗУ
Матеріал для ознайомлення нового матеріалу.
http://bibrka-city.in.ua/4-5.pdf
ХАРАКТЕРИСТИКА ДЖАЗОВОЇ МУЗИКИ
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96_%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C_%D0%B2%D1%96%D0%B4_%D0%A1%D0%B0%D1%85%D0%B0%D1%80%D0%B8
=Характеристика африканської музики
https://pidru4niki.com/79507/kulturologiya/muzichna_tantsyuvalna_kultura_ameriki-
Характеристика Американської музики
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D0%B7%D1%8B%D0%BA%D0%B0_%D0%91%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B8-
ХАРАКТЕРИСТИКА БОЛГАРСЬКОЇ МУЗИКИ
https://www.youtube.com/watch?v=AaXpfKTHAXM
розповідь про Джаз
https://www.youtube.com/watch?v=asDFs2dp1A0
пісня «Річкова прохолода»
Настав час відкрити зошити і записати пісню в зошит
Пісня «Річкова прохолода»
Хочешь с нами речную прохладу вдохнуть,
Хочешь голову в холод волны окунуть?
Припев:
Тарам, тарам, тарам, тарам, тара-та-там!
Тарам, тарам, тарам, тарам, тара-та-там!
Хочешь - вниз поплывём по широкой реке?
Там живёт крокодил на своём островке.
Припев:
Хочешь - прямо с пироги нырнёшь в глубину
И пройдём на руках по песчаному дну?
Припев
Хочешь - рыбку поймаем в запруде речной,
Рыбку с пёстрым хвостом, с чешуёй нарезной.
Припев:
На цьому наш урок завершено!
Дякую за увагу!
До побачення!
01.04.2021
17.03,2021
Добрий день, шановні діти!
Сьогодні у вас , урок музичного мистецтва у дистанційній формі.
І тема нашого уроку: "У гості до Литви, Латвії, Естонії,Середньоїазії
Мета уроку : Визначити особливості латвійської, литовської, естонської музики, розповісти про внесок музики народів Прибалтики у розвиток світової культури;
Сьогодні на уроці ви будете виконувати класну роботу.
1.Самостійно прочитаєте поданий матеріал.
2.Запишите в зошит латинську народну пісню »Півник»
Сьогодні ми продовжимо наші подорожі і відвідаємо узбережжя Балтійського моря.Тут знаходяться три сусідні держави: Литва, Латвія та Естонія, які називають країнами Прибалтики. Вони мають багато спільного.Балтійське море, що омиває береги цих країн, відіграє важливу роль в їх житті. Кожного дня в море виходять сотні риболовецьких суден. Море – один з основних шляхів сполучення з різними державами. Воно впливає і на клімат прибалтійських країн: вологий морський вітер із заходу пом’якшує літню спеку та зимові холоди.
Прибалтика – це ще і край річок, озер, лісів і бурштину. Бурштин – скам’янілу смолу давніх соснових лісів – видобувають тут здавна. Вироби з прибалтійського бурштину археологи знаходять в Єгипті, Греції та Римі.
Велику увагу в країнах Прибалтики приділяють розвитку культури. Тисячі самодіяльних і професійних співаків, танцюристів, музикантів демонструють свої досягнення на великих співочих святах, які вже стали традицією. Заключні концерти відбуваються на так званих «співочих полях».
Спів у Прибалтиці чути скрізь і завжди. Тому, напевне, навіть діти із захопленням ставляться до цього виду мистецтва.
До особливостей народної музики дуже часто звертаються зарубіжні композитори.
Наприклад, український композитор Костянтин М’ясков спробував відтворити національний колорит литовської музики у творі, який так і називається «Литовський танець». Прослухайте його.
А зараз прослухайте твори. К. М'ясков "Литовський танець". ,та
Естонський народний танець «Тульяк».
У старовинних естонських танцях музичним супроводом зазвичай був спів або гра на сопілці чи народному струнному інструменті - каннелі. схожому на гуслі.
У цих народів Існують такі музичні інструменти як:
Каннель - естонський струнно щипковий музичний інструмент.
Ви прослухали литовський танець ,дайте будь- ласка відповіді на запитання
Який характер танцю?
Чи сподобався вам цей танець?
Чи він вам сподобався?
Яка мелодія у танці: а)сумна, б)весела?
А зараз відкрийте ваші зошити , та запишіть пісню»Півник»
Однією з найулюбленіших дитячих народних пісень Латвії є календарно-обрядова пісня «Півник». Послухайте її та визначте характерні особливості цього твору.
Розучить латинську народну пісню (переклад Л. Клименко) "Півник" з супроводом.
А тепер дайте відповіді на запитаня :
- Який композитор запросив нас на карнавал за допомогою музики?
- Яку пісню розучили на минулому уроці, про що вона розповідає ?
- Про шо розповідає пісня?
-Який характер пісні?
- Чи схожа вона за звучанням до українських пісень?
- Згадайте українські народні пісні, що славлять працелюбність?
Чи схожий він на музику слов'янських народів?
Які образи виникли в уяві під час прослуховування твору?
- Якій музиці був присвячений урок? Музика якого народу ви слухали
'
«Півник»
1. Тільки ранок синій встане на зорі,
Кукуріка півник дзвінко на дворі.
2. Завтра починаються у нас жнива,
Буде працювати в полі вся рідня.
Приспів:
Дзвінко, півнику, співай,
Рано діток підіймай.
3. Будем в полі дружно жати ми ячмінь,
Буде чутно нашу пісню в далечінь.
Приспів.
4. Нам потрібно завтра теж раніше встать,
Бо ніяк не можна в день такий відстать.
Приспів.
"Півник" (+)
"Півник" (-)
Так урок наший підійшов до кінця.
Музичне мистецтво 4 клас
05.11.2020
Добрий день, шановні діти!
Розпочинаємо сьогодні дистанційне навчання уроку Музичне мистецтво.
Темою нашого урока буде :"Українські думи"
КЛАСНА РОБОТА
http://library.nlu.edu.ua/BIBLIOTEKA/SPRAVKI/DYMU.htm
Історична пісня і українські думи твори епічного характеру,Вони близькі до давньоруських билин, що розповідали про легендарних героїв та їхні подвиги.Складали і виконували їх народні співаки - гусляри( одним із нихбув легендпрний Боян).
Народна дума - це своєрідний , сутто український жанр народної пісні, винпикла вона у XV-XVIcт, підчас визвольнихвійн українсьекого народу, у козацькому середовищі.
Головний зміст дум- відображення героїчних сторінок українського народуі уславлення українських героїв.Творцями дум були козаки- кобзарі або лірики.
Деякі з них брали участь у воєних повстаннях, були свідками багатьохвидатних подій, прославляли мужність народуу боротьбі з загарбниками.
Ознайомтесь Думою "Маруся Богуславка"
Прочитайте! Думу Маруся Богуславка
http://library.nlu.edu.ua/BIBLIOTEKA/SPRAVKI/DYMU.htm#%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%83%D1%81%D1%8F
Прослухайте! Українську народну Думу "Маруся Богуславка"
https://www.youtube.com/watch?v=k_hx8EozptQ
Прослухайте укр нар пісню"Ой на горі та й женці жнуть "
https://www.youtube.com/watch?v=ZCq2uFNJieQ
https://www.pisni.org.ua/songs/529040.html
Ознайомтесь з українською Думою "Маруся Богуславка"
Прослухайте українськуДуму "Маруся Богуславка"
Прослухайте українську народну пісню "Ой на горі та й женці жнуть"
Запишіть у зошит українську народну пісню "Ой на горі та й женці жнуть"
Проспівайте пісню разом з виконавцями.
Поміркуйте Чи потрібний жанр думи у наш час?
Комментарии
Отправить комментарий